Tak, wtedy ten przelacznik ma pozycje swiatel mijania i tam nalezy nacisnac. A jak znam zycie to takie madre auta jak teraz, zaczna panikowac i zaraz zgasna, i wyswietla wszystko co maja na czerwono i wlascieciel zamowi lawete z ASO :diabelski_usmiech
Auto-światełka na dzień i na noc
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez damianZamieszczone przez MaicroftMiKruS, Michal, Ty masz cos takiego, IMO ze jak alternator zaczyna ladowac, to dopiero wtedy uruchamiaja sie swiatla mijania. Tak mi sie wydaje.:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
Ja robie ten od kolegi Deespe zobaczymy co mi wyjdzie. Pajaczek polutowalem, jak bede mial wolna chwile to jutro sprawdze jak dziala :twisted:
[ Dodano: Pią 16 Mar, 07 22:38 ]
Juz wiem jedno, o ile przewody do swiatel pozycyjnych moga byc 1mm2 to ten ktory idzie do swiatel mijania trzeba zrobic tak dla bezpieczenstwa z 2,5mm2. Wstepnie podlaczylem i dziala, jeszcze ten przewod musze zmienic i wpiac sie w wtyczke przy szafie. Ale to w nastepnym tygodniu, a moze jutro - jeszcze nie wiem :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJa robie ten od kolegi Deespe zobaczymy co mi wyjdzie. Pajaczek polutowalem, jak bede mial wolna chwile to jutro sprawdze jak dziala :twisted:
[ Dodano: Pią 16 Mar, 07 22:38 ]
Juz wiem jedno, o ile przewody do swiatel pozycyjnych moga byc 1mm2 to ten ktory idzie do swiatel mijania trzeba zrobic tak dla bezpieczenstwa z 2,5mm2. :twisted:
P.S.Maicroft wrzuć fotki to zobaczymy Twoje dzieło...
Zamieszczone przez wasylhmm z tego co mi wiadomo to ustawa przeszła, mówiąca o jeździe na światłach przez cały rok , ale nie weszła jeszcze w życie. Czeka na podpis Prezydenta do tego czasu pomykam w słoneczne dni bez świateł... 8)
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
deespe, Niby jest 1,5mm2, ale akurat ten jeden ktory idzie do zestyku 30 na przekazniku oraz laczymy go z czarno-czerwonym przewodem i drugi ktory idzie do lamp w moim przypadku wole miec pewny Tak wiec min to 1,5mm2. Znowu opornosc 1mm2 na odcinku nie wiekszym niz 30cm bo wiecej przewodu nie bedzie, jest do pominiecia IMO
Jest jeszcze jedna rzecz ktora zauwazylem. Przekaznik ze schematu ma normalnie zwarty zestyk 87a, czyli jak do niego podlaczymy lampy beda swiecic ciagle. Mam przekaznik dokladnie tak oznaczony i cos takiego sie dzieje, chyba ze taki byl zamysl, bo zestyki 85 i 86 mam puki co inaczej podlaczone
No i na koniec jak juz swiatla zapala sie same, milo by bylo aby zapalilo sie oswietlenie wnetrza, ktore podlaczamy do zestyku 58 wtyczki, albo 58d jak ktos nie chce miec regulacji
Komentarz
-
-
Z tym zestykiem 87a to jest tak że on jest cały czas zwarty. Prawda? Czyli prąd przepływa z e Styku Xz na 56 po przekręceniu stacyjki ale również odzie napięcie na zestyk 85 od szafy ( kontrolka aku) i załącza przekaźnik (rozłącza 30 ze 87a) po rozruchu silnika przekaźniki się zamykają i jest obwód zamknięty między 30 a 87a i światełka nam świecą
a jak chcesz mieć oświetlenie wnętrza to puszczasz o postoi kabel na dziozie 1N4004 tak jak to przedstawiłem TU:
i po kłopocie:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
Tak 87a jest ciagle zwarty i to sie zgadza Jeszcze to musze pomierzyc dokladnie, bo cos mi nie pasowalo. Jak bedzie gotowe to poinformuje A oswietlenie wskaznikow o tyle wazne, ze jak nasz automat zacznie dzialac, to bedzie dzialal ciagle i nie musimy uzywac wcale naszego wlacznika swiatel, nawet w nocy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftze jak nasz automat zacznie dzialac, to bedzie dzialal ciagle i nie musimy uzywac wcale naszego wlacznika swiatel, nawet w nocy:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deespeże grubszych nie trzeba bo tyko oporowość się zwiększy
[ Dodano: Nie 18 Mar, 07 09:40 ]
Zamieszczone przez Maicroftjak nasz automat zacznie dzialac, to bedzie dzialal ciagle i nie musimy uzywac wcale naszego wlacznika swiatel,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezon[ Dodano: Nie 18 Mar, 07 09:40 ]
Zamieszczone przez Maicroftjak nasz automat zacznie dzialac, to bedzie dzialal ciagle i nie musimy uzywac wcale naszego wlacznika swiatel,:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
deespe, Dobra w przyplywie niedzielnej weny tworzej rozebralem wszystko i zaczalem sie bawic.
Niebieski kabelek z niebieskiej wtyczki, owszem jest ale taki malutki 0,25mm2 albo cos w tym rodzaju, w sumie, potrzebujemy tylko impuls i bedzie dzialac. Reszta nie nastrecza problemow. Postojowki i oswietlenie wnetrza to pikus, zenona zostawilem na pozniej bo tu moga sie pojawic pewne problemy
Co do przekaznika. Polaczenie 87a i 30 owocuje u mnie czyms takim. Ze swiatla owszem zapalaja sie po przekreceniu kluczyka, ale jak gasnie ladowanie po zapaleniu to swiatla tez sie juz nie uruchamiaja. Jeszcze sie temu przygladne 87 i 30 dziala bardzo dobrze, tak jak tego chcialem
Jak cos spale to sie pochwala :lol:
rezon, Jak ktos nie chce choinki, zawsze mozna zrobic guziczek, ktory bedzie wlaczal lub wylaczal oswietlenie, tego nie ma nawet w serii :twisted:
Komentarz
-
-
deespe, Rozumie, ze Kolega ukladu nie testowal, to zadam zagadke
Jaki prad plynie miedzy stykiem 56 a xz, bo mnie wychodzi ze wiecej niz 15A, moze ma znaczenie to, ze lampa ksenonowa przy uruchomieniu idzie praktycznie na zwarciu, a to u nas wynosi wiecej niz 15A :twisted: No i wytrzymalosc mocowa diod jest tez znikoma w tym przypadku, z reszta nie ma problemow, dziala bez problemu
[ Dodano: Nie 18 Mar, 07 22:05 ]
Aha, jeszcze jedno mi sie przypomnialo. Czemu my na sile brniemy w wyjscie xz, to jest zwykly +12V, ktory mozna wziasc skad chcemy bo i tak, napiecie bedzie podane przez nasz przekaznik. Musze to przemyslec, bo u mnie nie chce dzialac, w latwy sposob :P
Komentarz
-
-
Maicroft, co do 1. to ja nie mam zenków tylko zwyczajne h4 wiec moze to mieć różnice w wysokości prądu, co do wytrzymałości mocowej diod to tak ale diody sa specjalnie tam gdzie nie ma dużych opciążeń.
a co do Xz to wydaje mi sie ze nie ma większej różnicy skad weźmieny napięcie, równie dobrze może być z zacisku 30 pod przekaźnikami ale na Xz mamy gruby przekrój i co najważniejsze jak coś nie pójdzie to wywali bezpiecznik
Ten schemat jest w fazie projektu więc może coś pujść źle :evil: Na pewno jeszcze go dopracujemy do perfekcji że ten zestaw z ASO się schowa Tak jak pisałem jutro zaczynam montaż, przez pare dni mnie nie bedzie bo wyjeżdżam ale jak wrócę to wszystko wypisze jak i co sie u mnie działo
Jak to mówią takich Trzech jak Nas Dwóch to nie ma ani Jednego :szeroki_usmiech
Acha jeszcze jedno mi sie skojarzyło. Fakt ten niebieski kabel cieki jak włos wiec jak by nie wytrzymywał obciążenia od załączania tych 4 przekaźników na raz to zawsze można podłączyć jeszcze jeden i wtedy ten niebieski by sterował tym jednym przekaźnikiem a on by załączał resztę od oświetlenia:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
U mnie jest tak:
Uruchamiaja sie automatycznie swiatla. Swieci przod pozycje i xenon oraz tyl. Przelaczam przod z mijania na drogowe i gasnie mi tyl a z przodu gasna xenony i wlaczaja sie dlugie. Fabrycznie jest tak, ze xenon swieci zawsze, tyl tak samo, roznica polega tylko na tym, ze dlugie wlaczaja sie z xenonem. Jeszcze pomysle czemu tak jest. Do konca tyg i tak nie bede mial czasu. Wiec wroce do tematu kolo weekendu
Komentarz
-
-
Heh w końcu wróciłem automacik założony jutro dam zdjęcia i rozpisze wszystkie niespodzianki itd. powiem tylko że działa u mnie w 100% wszystko :szeroki_usmiech
automacik zamontowany. jakie mnie spodkały niespodzianki przy montazu:
Taką najistotniejsza to jest fakt że kabel niebieski idacy od alternatora do szafy nie tracił impulsu po rozruchu silnika tylko dostawał. przy zapłonie na kablu bylo ok 1,5 v a po rozruchu 13,5 v wiec wszystkie kable co szły na zestyk 87a musialem podlaczymc do 87.
druga niespodzianka okazalo sie ze pozamieniali u mnie kolory kabli w kosci i musialem isc po nr styku ale to juz nie problem.
Skutki uboczne? Tylko jeden. Po rozruchu silnika przez 2 sec. nie gaśnie kontrolka ładowania tylko jak silnik wejdzie na 1500obr kontrolka gaśnie i światła zaświecają...
Ogólnie układzik chodzi bardzo dobrze w miarę czasu spróbuje dodac do układziku ocpcje sterowania natężeniem świecenia zegarów.
A co do odpalania świateł to wygląda to następujaco:
Po przekreceniu kluczyka i odpaleniu 2sec. i swiatla sie zapalaja odrazu wszystkie. po odłaczeniu zaplonu silnik gasnie swiatla mijania gasna, po 1 sec. wylaczaja sie postojówki i cala reszta.
daje link z filmikiem jak to działa:
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz
-
-
Witam wszystkich. Właśnie dołączyłem do forum i od razu natknąłem się na ten post. Mam Octavie II i zastanawiałem się nad tą sprawą właśnie. Nie wiem jak jest w Octavii I ale u mnie jest "kompterek" BOSCH i w serwisach BOSCH twierdzą, że do zrealizowania ciągłego świecenia świateł mijania nie jest potrzebne żadne dodatkowe urządzenie i żadna ingerencja w instalację.
Jedyne, co trzeba zrobić to przeprogramować "komputerek". Wystarczy w miejsce odpowiedniego 0 wpisać 1 i światła będą świecić się domyślnie.
Inne rzeczy również są możliwe np. żarzące się kierunkowskazy (w amerykańskim stylu) itp.
Nie zrobiłem tego osobiście, bo nie wiem co na to warunki gwarancji Skody ale jeśli nie będzie żadnego problemu to na pewno się na to zdecyduję.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz